Allegro pokazało wyniki za 2025r. Liczby robią wrażenie
Allegro ma za sobą bardzo dobry kwartał. Zysk operacyjny wyniósł 589,4 mln zł, a zysk netto w Q3 wzrósł do 396,2 mln zł (ponad dwa razy więcej niż rok temu). Firma zapowiada, że mimo nieco słabszego startu sprzedaży na początku czwartego kwartału, chce dowieźć cele wyznaczone na cały rok.
Użytkownicy kupują więcej i częściej
W Polsce wartość zakupów dokonywanych przez klientów rosła solidnie, ale przychody Allegro rosły jeszcze szybciej. Przełożyły się na to trzy filary: reklama na platformie, usługa płatnicza Allegro Pay i własna logistyka. Coraz większa część paczek (36%) jest dostarczana kanałami zarządzanymi przez Allegro, co ułatwia kontrolę kosztów i poprawia marże.
Platforma zyskała w rok blisko 600 tys. nowych aktywnych kupujących i przebiła 21,1 mln użytkowników. Przeciętny klient w Polsce zbliża się już do 4,3 tys. zł wydatków rocznie. Program Allegro Smart! w kraju dobił do prawie milion subskrypcji, a poza Polską liczba subskrybentów więcej niż się podwoiła.
Allegro rośnie także za granicą
Aplikacja Allegro ma w Polsce ponad 13 mln użytkowników rocznie. Na nowych rynkach (Czechy, Słowacja, Węgry) baza użytkowników urosła o 70% r/r do 2,2 mln, co pokazuje, że ekspansja w regionie nabiera tempa.
Co dalej
Spółka przyznaje, że pierwsze tygodnie ostatniego kwartału były nieco poniżej oczekiwań pod względem sprzedaży, ale cele na cały rok pozostają bez zmian.
„Chcemy osiągnąć wzrost przychodów i rentowności zgodny z naszymi rocznymi celami nawet pomimo lekko niższych niż oczekiwane trendów sprzedaży jak dotąd w czwartym kwartale” — podkreślił CFO Jon Eastick. Prezes Marcin Kuśmierz dodał, że Allegro testuje „przełomowego Asystenta AI”, który ma zmienić sposób wyszukiwania na platformie.
