Nowa gra Hideo Kojimy: PHYSINT może być wizytówką startu PlayStation 6

Nowa gra Hideo Kojimy: PHYSINT może być wizytówką startu PlayStation 6

Legendarny twórca Hideo Kojima ujawnił pierwszy plakat swojego szpiegowskiego projektu akcji PHYSINT oraz pierwszych członków obsady. W grze wystąpią: Charlee Fraser (Furiosa: A Mad Max Saga), Don Lee / Ma Dong‑seok (Train to Busan) oraz Minami Hamabe (Godzilla Minus One). Twórca przekazał wieści podczas jubileuszowego streamu studia, dodając, że proces castingu wciąż trwa, a projekt pozostaje na wczesnym etapie rozwoju.

Oficjalny plakat PHYSINTOficjalny plakat PHYSINT

Platformy, data premiery i tło produkcyjne

Media branżowe spekulują, że PHYSINT zmierza na PlayStation 5 i kolejną generację PlayStation (PS6), ale oficjalna zapowiedź ogranicza się do sformułowania „projekt PlayStation”. Kojima przyznał, że harmonogram odbił się o ubiegłoroczny strajk SAG‑AFTRA, dlatego część prac – zwłaszcza związanych z obsadą i sesjami performance capture – przesunęła się w czasie. PHYSINT pozostaje priorytetem w ramach współpracy Kojima Productions × PlayStation Studios.

Kojima Productions kontynuuje współpracę z 3Lateral nad precyzyjnym odwzorowaniem twarzy i mimiki aktorów. Podczas prezentacji pokazano wczesne, wewnętrzne rendery postaci Minami Hamabe bezpośrednio w silniku gry. Kojima wspomniał również, że jego zespół od dłuższego czasu pracuje nad wiernym odwzorowywaniem rysów Japończyków – pierwsze efekty tej pracy widać w obecnych materiałach.

Czym ma być PHYSINT

W zapowiedziach Kojimy projekt opisywany jest jako „action‑espionage” – powrót do szpiegowskiej estetyki i napięcia, z których słynie autor Metal Gear. Wcześniejsze wypowiedzi sugerowały, że PHYSINT ma balansować na granicy gry i kina (w grę zaangażowane jest Sony Pictures Entertainment), choć nowych szczegółów na temat komponentu filmowego na razie nie zdradzono. W krótkim wideo Hermen Hulst (szef PlayStation Studios) pochwalił wieloletnią współpracę z Kojimą i podkreślił, że zespół znów celuje w filmową narrację połączoną z nowymi pomysłami na rozgrywkę.

Ponieważ casting trwa, a zespół dopiero rozpędza pełną produkcję, kolejnych materiałów można spodziewać się w miarę postępu prac. Kojima zaznaczył, że PHYSINT powstaje dłużej niż przeciętny projekt, bo ambicją jest przesunięcie poprzeczki w warstwie narracji filmowej i technologii.

powiązane